631.000 fikk med seg første episode i andre sesong av «Frikjent» på TV 2 torsdag kveld

- Knallsterk premiere, melder TV 2. Tror de skal tangere totaltallene fra første sesong.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

631.000 seere så premieren av ”Frikjent” sin andre sesong på TV 2 i går kveld.

- Dermed fortsetter suksessen for den populære dramaserien, melder kanalen fredag.

Med 631.000 seere fikk premieren en andel i den kommersielle målgruppen 20-49 år på 40,4 prosent, og 40,2 prosent blant alle tv-seerne (12+).

- Dermed er tallene helt på nivå med premieren for ”Frikjent” sin første sesong som hadde 660.000 seere. Andelen var den gang noe lavere med 38,8 prosent (12+), skriver TV 2.

- Jeg mener at vi har laget en enda bedre sesong 2, og derfor er det veldig gledelig at seerne velger å være med på historien videre. Bak denne produksjonen står mange av aller beste folkene i bransjen med produksjonsselskapet Miso Norge i spissen.

- Alle som har jobbet med denne serien, fortjener all mulig ros i dag. Vi er stolte av å kunne presentere slikt kvalitetsdrama, sier dramasjef Christopher Haug i TV 2.

Første sesong av serien endte med et snitt på 850.000 seere i total screen rating. Disse tallene inkluderer opptak, reprise og TV 2 Sumo, og med en så sterk premiere, tyder mye på at andre sesong kan nå omtrent like gode tall.

Også denne gang bruker TV 2 seriens cliffhangere til å lokke kunder på TV 2 Sumo:

Umiddelbart etter at første episode ble vist på TV 2 torsdag kveld, ble den andre episoden gjort tilgjengelig på nett.

- Foreløpige tall viser samme tendens som sist serien ble sendt – det var svært mange som ønsket å se fortsettelsen av serien på TV 2 Sumo, melder kanalen.

Programdirektør Jarle Nakken er også fornøyd:

- Dette er en strålende start for "Frikjent", og når vi i ukene som kommer får tallene for opptak, repriser og TV 2 Sumo, skulle det ikke forundre oss om dette blir en like stor suksess som sesong 1.

- "Frikjent" er et strålende eksempel på at norsk høykvalitets-drama står sterkt blant seerne. Drama er et viktig satsingsområde for oss i TV 2 både nå og i tiden fremover, og da er det inspirerende å se at "Frikjent" leverer så sterke tall og stort engasjement, sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

Også internasjonalt har serien slått svært godt an, og er til nå solgt til 112 land.

Sesong 2 er allerede før premieren solgt til 13 land.

Powered by Labrador CMS