JAN-ERIK AALBU, sportsdirektør i Discovery Networks.

800.000 var innom Norge-Bulgaria. Aalbu kan juble for TVNorges beste dag i hele år

Og beste landskamp siden 2011. - Bedre blir det ikke, sier sportssjef Jan-Erik Aalbu i Discovery.

(NTB/Medier24):

I snitt fulgte 636.000 tv-seere oppgjøret mellom Norge og Bulgaria i EM-kvalifiseringen torsdag.

På det meste var 800.000 innom sendingen på TVNorge, skriver Discovery i en pressemelding.

– Nå fikk vi nok en grunn til å juble. Seier i går og knallsterke tall i dag. Bedre blir det ikke. Ser vi bort fra åpningskampen mot Italia må vi helt tilbake til mars 2011 for å finne bedre seertall for landslaget, sier Jan-Erik Aalbu, sportssjef i TVNorge og Discovery Networks.

Gårsdagen var den beste for TVNorge så langt i år, i en kamp der Vegard Forrens scoring ble kampens eneste i den viktige 1-0-seieren. Norge møter Kroatia på hjemmebane søndag. Også den går på Discoverys kanaler.

Men laber sportsåpning

Samme dag åpnet også den nye kanalen Eurosport Norge. Det ble ingen like stor suksess: Kun 16.000 seere fulgte torsdagens åpning av Eurosport Norge.

– Vi snakker ikke om elleville seertall, men det er jo litt gøy at vi var større enn TV 2 Sportskanalen til tross for at vi ennå ikke har full distribusjon.

- Rundt 16.000 fikk med seg at Oddvar Brå åpnet kanalen med et klassisk stavbrekk, og det var god interesse rundt kanalen i sosiale medier, sier sportssjef i Discovery-gruppen, Jan-Erik Aalbu imeldingen.

Eurosport Norge skal være en sportskanal tilpasset norske seere, men A-landslagets 1-0-seier mot Bulgaria torsdag gikk fortsatt på TVNorge.

(©NTB)

Til toppen