TOMMY AASE er administrerende direktør for Screen Story.

Den TV 2-eide Stavanger-bedriften TVP skifter navn til Screen Story

Tydeligere navn og eierskap for erfarent produksjonsselskap.

Det Stavanger-baserte produksjonsselskapet TVP Broadcast skifter navn til Screen Story, melder selskapet mandag morgen.

Selskapet ble sist høst kjøpt opp av TV 2-eide Screen Media.

Screen Media er TV 2s nysatsing innen moderne TV-produksjoner for broadcast TV samt for strømme-TV, og her skal datterselskapet spille en viktig rolle:

- Screen Story skal være et operativt produksjonsselskap og skal i tillegg til å levere produksjoner til den etablerte TV-bransjen, jobbe med produksjoner for offentlig og privat sektor.

Slik er det nye selskapets logo.
Slik er det nye selskapets logo.

Blant stikkordene til Screen Story er levende bilder og content marketing, skriver selskapet i en pressemelding.

- Selskapet skal både jobbe for medieaktører samt selskaper, organisasjoner og institusjoner som skal kommunisere ved bruk av levende bilder, og som ikke har media som primærområde.

33 års historie bak seg 

Det er en erfaren TV-aktør som nå skifter navn. Selskapet TVP Broadcast ble etablert i 1983 og regnes som et av de aller eldste selskapene innen sin bransje. Nå blir det nytt navn og nye muligheter med ny eier.

- Vi gleder oss over de endringene som nå skjer. Fra og med i dag skal vi hete Screen Story. Samtidig skal vi ta med oss all den erfaring som vi har fått gjennom godt over 30 år i bransjen, sier administrerende direktør Tommy Aase.

Ifølge Screen Story er det nye navnet er en naturlig del av prosessen ved at TV 2-eide Screen Media har tatt over eierskapet. Administrerende direktør Bjørnar Nordahl i Screen Media er fornøyd med det nye begrepet, og forklarer endringen slik:  

- Målsettingen er at det skal bli enklere å se hva vi driver med og hvilket eierskap som står bak. Vi må bli tydeligere, både på kjennskap og assosiasjoner.

Til toppen