Nettavisen enerWE styrker laget. Fra venstre: Påtroppende ansvarlig redaktør Anders Lie Brenna, gründer og daglig leder Chul Christian Aamodt - og ny salgsdirektør Per-Tore Meiholm. (Foto: Agnes Etienne)

enerWE styrker laget: Anders Lie Brenna går inn som redaktør - Per-Tore Meiholm ny salgsdirektør

- Vi er klare for å ta spranget fra en liten nettavis til en agendasettende medieaktør, sier Chul Christian Aamodt.

Nettavisen enerWE.no skriver i en pressemelding onsdag at Anders Lie Brenna er ansatt som ansvarlig redaktør. Samtidig er Per-Tore Meiholm ansatt som salgsdirektør i det lille mediehuset.

Slik kommenterer en fornøyd gründer og daglig leder Chul Christian Aamodt rekrutteringene:

- Med dette teamet er enerWE klare for å ta spranget fra å være en liten nystartet nettavis til å bli en agendasettende medieaktør for olje- og energibransjen.

Tilbake til media

Anders Lie Brenna kommer fra konsulentselskapet Knowit hvor han har jobbet som forretningsutvikler og teknologievangelist.

Han har en bachelorgrad i kultur og samfunn fra NKS / HIOA og en Master of Management fra BI. Brenna har tidligere jobbet som journalist og redaksjonssjef i digi.no og som nettsjef i Teknisk Ukeblad. 

Brenna har siden i fjor vært tilknyttet enerWE som styremedlem. 

- Jeg gleder meg til å jobbe med en mediegründer som tør å satse selv om det er turbulente tider både i olje- og i mediebransjen, sier Brenna i meldingen.

Han sier ambisjonene er å levere kvalitetsjournalistikk - som nettavisen finansierer gjennom innholdsmarkedsføring og selvpublisering av pressemelding.

Brenna tiltrer jobben 1. oktober. 

Erfaren salgsdirektør

Med seg på laget har Aamodt også fått med seg Per-Tore Meiholm som salgsdirektør, med ansvar for bygge opp en effektiv salgsorganisasjon for enerWE og fremtidige samarbeidspartnere.

- Vi skal bygge en profesjonell salgsorganisasjon for både våre egne og andre nystartede nettaviser. Mens andre medier tråkker på bremsen, skal vi gi full gass, sier Meiholm.

Meiholm kommer fra stillingen som Sales Manager hos Clear Channel hvor han har hatt ansvar for å bygge opp satsningen på Direkte- og Lokalsalg.

Han har bred og lang erfaring fra mediebransjen fra blant annet Aftenposten og Media Norge Salg som salgssjef og salgsdirektør, Tun Media som Annonsedirektør og Eniro som salgsdirektør.

Han har også jobbet som salgs- og markedssjef hos Bertel O. Steen, Mercedes Benz, på detaljsiden.

- Nå gleder jeg meg til å jobbe med en av de mest spennende nystartede nettavisene i Norge, og et selskap med mye entusiasme og tydelige målsetninger, sier Meiholm.

Han begynner i jobben 1. september.

Skal bygge videre

Gründer og daglig leder Chul Christian Aamodt overlater dermed redaktørrollen til Brenna for å konsentrere seg om å videreutvikle enerWE - og nye satsinger.

- enerWE er bare den første av flere nettaviser som vi starter opp, og med dette teamet skal vi satse for fullt, sier han.

Selskapet har våren 2016 lansert nettavisene havbruk.media og vekst.media. En nettavis for IT er også på vei.

Aamodt er gjennom investeringsselskapet Screensailor majoritetseier i enerWE AS. Selskapet hentet i fjor 3 millioner kroner gjennom en emisjon.

 

  • For ordens skyld: Chul Christian Aamodt eier gjennom Screensailor 10 prosent av aksjene i Medier24 AS.
Til toppen