Telenor.

Pakistansk Telenor-reklame stakk av med Grand prix i Cannes Lions

Norsk-pakistansk mobilteknologikampanje hedret.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det var ingen norske byrå som stakk av med topp-plasseringene i klassen Media Lions under Cannes Lions tirsdag, men et norsk selskap gikk likevel til topps.

Telenor sikret seg nemlig grand prix, som er den høyesthengende prisen av dem alle.

Det var for en kampanje i Pakistan, hvor selskapet er til stedet.

Kampanjen de vant for var «Naming the invisible by Digital Birth Registration» som var laget for Telenor Pakistan Islamabad av Ogilvy Pakistan, Islamabad. I kampanjen ble det brukt mobilteknologi for å få på plass digitalt fødelsregister for tusenvis av usynlige barn i Pakistan.

Det ble sendt inn 1,972 bidrag til konkurransen og det ble delt ut 10 gull, 19 sølv og 33 bronseløver.

Powered by Labrador CMS