fluxLoop henter markedssjef fra C More: Espen Jørgensen til beacon-selskapet

- Svarer på økende etterspørsel, sier gründerbedriften.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

fluxLoop ansetter nå den tidligere markedssjefen i C More, Espen Jørgensen.

fluxLoop er en norsk utvikler av digitale brukeropplevelser basert på beacons, eller nettvarder som det også blir omtalt som.

Selskapet ble opprettet i 2012. I løpet av 2015 har det vokst kraftig, og levert løsninger til blant annet Dyreparken i Kristiansand, Telenor og Ullevaal Stadion.

- Kraftig vekst og økende etterspørsel  

- fluxLoop opplever kraftig vekst og økende etterspørsel, og responderer på interessen med å ansatte Espen Jørgensen, som går fra C More som markedssjef, og før det Business Manager i Coca-Cola Norge, skriver selskapet i en melding.  

- Vi er særdeles fornøyd med å utvide og videreutvikle teamet vårt med en så erfaren og dyktig person som Espen, sier gründer og daglig leder I fluxLoop, Ulrik Prøitz.

- Kunnskapen til Espen, kombinert med hans nettverk og lidenskap for krysningspunktet mellom det digitale og det fysiske, er midt i blinken for fluxLoop. Jeg er overbevist om at Espen vil bidra sterkt som kunde og markedsansvarlig i fluxLoop. 

Spår mange flere nettvarder

Nettvarder, eller beacons, er små sendere som via blåtann sender informasjon til din smarttelefon når du befinner deg innenfor omkretsen til en sender.

Tall fra tjenesten Proxbook for fjernde kvartal 2015, viser at det allerede er utplassert over 3000 nettvarder i Norge, og at det er snakk om hele 4 millioner enheter på verdensbasis.

Analysebyrået Allied Business Intelligence tror at det vil være 60 millioner nettvarder i verden innen 2019.

 - Det er fantastisk spennende å kunne tilføre markedsføringskompetanse i et så unikt teknologimiljø, sier Espen Jørgensen selv i meldingen.

Jørgensen har 15 års markedsføringserfaring fra blant annet Coca-Cola, Ringnes, Accenture og C More, og utdyper videre:

Powered by Labrador CMS