Johan Andersson, leder for Spoons internasjonale satsing -og Marte Ramborg, ny byråsjef i Norge for Spoon. (Foto: Innsendt)

Fra tankesmie til content marketing: Marte Ramborg blir byråsjef i Spoon Norge

- Skal bygge Nordens ledende content-byrå, sier den nye sjefen.

Mandag startet Marte Ramborg som ny byråsjef for Spoon i Norge, opplyser byrået i en pressemelding.

Ramborg kommer fra jobben som stabssjef i Tankesmien Agenda.

- Jeg kjenner Spoon som kunde fra tidligere arbeidsforhold, og byrået utmerket seg ved sitt ekte engasjement for å forstå oss som kunde og løfte vårt kommunikasjons- og markedsarbeid.

- Ønsket om å jobbe med de beste i bransjen var utløsende årsak til at jeg takket ja til jobben, sier Marte Ramborg.

- Nå ser jeg fram til å bli kjent med de ansatte og med kundene, og sammen med dyktige kolleger bygge den norske delen av Nordens ledende content marketing-byrå, sier hun.

Utdannet journalist og bred erfaring

Ramborg var direktør for marked, samfunnskontakt og kommunikasjon i Norsk Luftambulanse før hun ble med å bygge opp Tankesmien Agenda fra starten i 2014.

Tidligere har hun jobbet med kommunikasjon i Norges Røde Kors og som journalist. Ramborg er utdannet journalist, har studert statsvitenskap og har en Master of Management fra BI.

- Marte har meget gode meritter og er en veldig kompetent leder. Hun har alltid jobbet mot tøffe mål og organisasjonene hun har jobbet i har hatt store ambisjoner, sier Johan Andersson, leder for Spoons internasjonale satsinger.

- Det har også Spoon både i Norge og resten av Norden. Vi føler oss derfor trygge på at Marte er en god match for Spoon Norge, legger han til.

Omsatte for 20,5 millioner

Spoon Norge, som i fjor kjøpte contentbyrået Teft, omsatte i 2015 for 20,5 millioner kroner (14,2 millioner i 2014) og hadde et resultat på 2,2 millioner kroner (747 000 kroner).

Det nordiske byrået er eid av det svenske mediekonsernet og forlagshuset Bonnier Media.

 

Til toppen