Gull til Starcom, SMFB Engine og JCDecaux! Hedersprisen til Tonje Gjerstad. Se alle vinnere og mediepriser fra Mediaforum her

(MEDIEKONFERANSEN): Reklamebransjen, byråer og medieselgere tevlet om bransjens gjeveste priser fredag kveld.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Starcom hanket inn hele tre priser under utdelingen av årets Mediepriser fredag kveld, på Mediekonferansen i Tønsberg.

Mediebyrået fikk både gull og sølv i kategorien Mediestrategi, etter kampanjer for Mercedes Benz og CirkleK. Sistnevnte fikk også en bronse i Mediekreativitet.

Dermed kunne de feire litt ekstra - sammen med de øvrige prisvinnerne:

SMFB-miljøet fikk også flere priser, med gull til SMFB Engine for en Diadora-kampanje. Mens JCDecaux og Emirates stakk av med den gjeveste prisen i kategori Mediekanal for caset «Ditt Dubai».

  • Se bilder, filmklipp og oversikt over alle prisene lenger ned i saken.

Og så ikke minst: Tonje Gjerstad fikk kveldens aller gjeveste diplom - med Mediaforums hederspris 2016.

Det er faktisk andre gang hun får prisen, men så er det også snart 25 år siden forrige gang.

  • Les hele juryens begrunnelse for hedersprisen nederst i saken.

Se og hør vårt intervju med den glade hederprisvinneren etter festmiddagen: 

Gratulerer til Tonje Gjerstad med Mediaforums hederspris 2016 på Mediekonferansen i kveld! Fortjent heder til en virkelig bransjeveteran, tydet applausen fra 320 mennesker i salen på. Vi tok en prat med den glade prisvinner etter kveldens award dinner:

Posted by Medier24.com on 28. oktober 2016

Her er alle medieprisene:

Mediestrategi

Gull – Starcom og Mercedes-Benz: «Presisjon i stjerneklassen»

Sølv – Starcom/SMFB og Circle K: «Take it easy – nytt navn, samme folka!

Bronse – MediaCom, Try/Apt og Volkswagen Personbil: «Volkswagen Trailerassist»

Medieprisene på Mediekonferansen, MEDIESTRATEGI: Gull og sølv til Starcom Norway! Gull – Starcom og Mercedes-Benz: «Presisjon i stjerneklassen» Sølv – Starcom / SMFB: «Take it easy – nytt navn, samme folka! Bronse – MediaCom Norge, Try/Apt og Volkswagen Personbil: «Volkswagen Trailerassist»

Posted by Medier24.com on 28. oktober 2016

Mediekreativitet:

Gull – SMFB Engine og Diadora: «Bright Delivery»

Sølv – Schibsted: «Schibsted studentsponsorat»

Bronse – Starcom / SMFB: og Circle K «Take it easy – nytt navn, samme folka!»

Medieprisene på Mediekonferansen, MEDIEKREATIVITET: Gull til SMFB Engine og Diadora Norge! Gull – SMFB Engine og Diadora: «Bright Delivery» Sølv – Schibsted Media Group: «Schibsted studentsponsorat» Bronse – Starcom Norway / SMFB og CirkleK: «Take it easy – nytt navn, samme folka!»

Posted by Medier24.com on 28. oktober 2016

Mediekanal:

Gull – JCDecaux og Emirates: «Ditt Dubai» (Utendørs)

Sølv – TV2 / Dagbladet og Volkswagen: «Volkswagen GTE – Kjør gjennom reklamen på 7,6 sek» (Desktop)

Bronse – Natt&Dag og Mazda: «Du er henta! Mazda CX3» (Online Video)

Medieprisene på Mediekonferansen, MEDIEKANAL: Gull til JCDecaux og Emirates! Gull – JCDecaux og Emirates: «Ditt Dubai» (Utendørs) Sølv – TV 2 / Dagbladet og Volkswagen: «Volkswagen GTE – Kjør gjennom reklamen på 7,6 sek» (Desktop) Bronse – NATT&DAG og Mazda: «Du er henta! Mazda CX3» (Online Video)

Posted by Medier24.com on 28. oktober 2016

Mediaforums hederspris 2016 - dette sier juryen om Tonje Gjerstad:

Årets vinner har bred erfaring og har jobbet både på kunde og mediebyråsiden.

Vinneren beskrives av kollegaer som konstruktiv, trygg, og engasjert.

En stor inspirasjon nevnes av flere. Vinneren er tydelig, har stor arbeidskapasitet og mye godt humør.

Vedkommende har vært synlig tilstede i mange ulike fora og har heller ikke stått tilbake for å uttale seg på vegne av bransjen.

Vinneren er faglig sterk og var en av våre første kvinnelige direktører i norsk mediabransje.

Hun, har vært en sentral pådriver for utvikling, av den største nyvinningen som har skjedd på mediedataundersøkelser, siden opprettelsen av TV-meteret.

Som gjør det mulig å sammenligne mediedata på tvers av mediekanaler - MMU, eller Multimedieindeksen.

Hun har i tillegg, vært sentral i oppgradering av medierådgiverkompetansen på tvers av byråer og mediehus, gjennom lanseringen av Mediaforums og Mediebyråforeningens nye kurs i mediestrategi og -planlegging.

Hun har mottatt prisen en gang tidligere, i 1992, sammen med Sissel Karlsson.

Denne gang tildeles hun prisen ene og alene.

Mediaforums hederspris 2016 tildeles Tonje Gjerstad.

Powered by Labrador CMS