LINE ELVSÅSHAGEN og NRK P3 fikk pris for årets beste sosiale medier-kampanje. (Bilde: )

Gullenken 2016: To priser til «Line Jorda Rundt» både Årets kampanje og Årets overraskelse

#somed2016: Reiste jorda rundt og fant gratis overnatting på Instagram.

Under Social Media Days 2016 i Oslo tirsdag, deles det ut 10 priser i Gullenken 2016. 

En av prisene er Årets sosiale medier-kampanje.

Den går i år til NRK P3-prosjektet Line Jorda Rundt. Programmet fikk også prisen Årets overraskelse. 

Juryen uttaler i sin begrunnelse:

20. august pakket Line Elvsåshagen på seg sekken, sa hadet til katten Tut og ruslet livredd oppover mot Sagene kirke.

Hun hadde bedt Instagram om skyss til Gardermoen - for NRK betalte kun flybillettene til jorda rundt-turen. Kost og losji måtte hun selv skaffe via følgerne sine på nettet.

6 uker, 225 Instagram-poster, 75 Facebook-videoer og utallige snaps senere landet Line i Norge igjen, denne gangen med nærmere 50 000 følgere på slep.

Historien om den lille jenta i den store verden ble fortalt i sin helhet på nett - både via Instagram, Snapchat og videoer på Facebook. Innholdet sto på egne ben og var blitt et eget univers der TV-serien nesten ble overflødig.

Et fantastisk prosjekt, der så og si alle sosiale muligheter ble tatt i bruk.

Mer om prisene og #somed2016 kommer utover ettermiddagen.

Til toppen