(Screenshot: Fra Doritos reklamefilm til Super Bowl)

Her er de 10 mest delte reklamefilmene etter årets Super Bowl-helg

Doritos på ultralyd ble den mest delte reklamefilmen etter helgas TV-høydepunkt.

Doritos "Ultrasound" er den mest delte reklamefilmen for Super Bowl 2016.

Det viser en oversikt video ad tech-selskapet Unruly har utarbeidet, basert på delingstall og engasjement i sosiale medier. Se alle filmene lenger ned i saken!

Årets mest delte Super Bowl-film viser en gravid kvinne under en ultralydundersøkelse, mens ektemannen er opptatt med å ‘snacke’ på Doritos.

Filmen har totalt oppnådd  893.465 delinger, noe som gjør at den ligger godt foran andreplassen T-Mobiles "Restricted Bling" med sine 346.854 delinger.

 

Should we air “Ultrasound” during Super Bowl 50? This is 1 of 3 finalists. Vote now at Doritos.com and YOU decide.

Posted by Doritos on 19. januar 2016

Budweiser, som har gått seirende ut i en årrekke, må i år ta til takke med tredjeplassen. "Give A Damn" med Helen Mirren i hovedrollen er blitt delt 301.317 ganger.

Men om filmene er gode, så synker engasjementet, ifølge Unruly:

Til tross for gode tall for Doritos og førsteplassen, og at mange av Super Bowl-filmene ble ‘lekket’ tidligere enn foregående år, viser likevel tallene også en betydelig nedgang i totale antall delinger fra i fjor. De 10 beste reklemefilmene har så langt generert  2,9 millioner delinger delinger på nett –  36 prosent mindre enn de 10 beste i 2015 (4,5 millioner). 

  • Unrulys Super Bowl Top 10 er basert på data fra Unruly Analytics™, som rangerer Facebook og YouTube-videoer etter antall delinger de oppnår via Facebook og resten av bloggosfæren i motsetning til antall visninger.
  • - Dette anses som en mer sannferdig måling av merkevarers virale suksess, ettersom man fremfor alt måler og rangerer den aktive responsen på innholdet, ifølge selskapet.
  • Resultatene ble utarbeidet 8. ferbuar 2016.

De 10 mest delte Super Bowl-filmene i 2016:

1. Doritos - ‘Ultrasound

Agency: Peter Carstairs

Totalt antall delinger: 893.465

 

Should we air “Ultrasound” during Super Bowl 50? This is 1 of 3 finalists. Vote now at Doritos.com and YOU decide.

Posted by Doritos on 19. januar 2016

2. T-Mobile - Restricted Bling (Extended Version)

Agency: Publicis Seattle

Totalt antall delinger: 346.854

 

If you ❤️ our #BigGame commercial featuring Drake, you’re gonna want to see the extended cut. #YouGotCarriered

Posted by T-Mobile on 3. februar 2016

3. Budweiser #Give a Damn

Agency: Anomaly

Totalt antall delinger: 301.317

4. Pokemon - "#Pokemon20: Pokémon Super Bowl Commercial"

Agency: Omelet

Totalt antall delinger: 297.706

5. Heinz - Wiener Stampede” (Extended Version)

Agency: DAVID Miami

Totalt antall delinger: 295.805

6. Hyundai - First Date

Agency: Innocean Worldwide

Totalt antall delinger: 245.656

7. Mountain Dew - #PuppyMonkeyBaby

Agency: BBDO

Totalt antall delinger: 158.481

 

Meet #puppymonkeybaby

Posted by Mountain Dew on 3. februar 2016

8. T-Mobile - Restricted Bling (30 Sec)

Agency: Publicis Seattle

Totalt antall delinger : 124.551

 

Drake's in our #BigGame commercial this Sunday! #YouGotCarriered

Posted by T-Mobile on 2. februar 2016

9. T-Mobile - “Drop the Balls

Agency: Publicis Seattle

Totalt antall delinger : 113.668

10. Heinz - Wiener Stampede 30 sec

Agency: DAVID Miami

Totalt antall delinger : 111.643

Til toppen