VEGARD JANSEN HAGEN, sportssjef i TV 2. (Bilde: TV 2)

Kampen endte målløst, men TV 2 traff blink: 320.000 seere var innom storkampen mellom United og Liverpool

For første gang offentliggjør kanalen seertall for strømmetjenesten Sumo.

Oslo (NTB): TV 2 jubler etter at seerne fant veien til skjermen i mandagens 0-0-kamp mellom Liverpool og Manchester United i Premier League.

Nå offentliggjør kanalen normalt hemmelige TV-tall.

På det meste var 320.000 seere innom den TV 2Sport Premium og Sumo-sendte kampen.

Det er første gang TV 2 går ut med seertall for sine betalingskanaler og plattformer.

– Vi opplevde en eksplosiv interesse for kampen. Forventningene og engasjementet rundt disse to klubbene sendte interessen til himmels, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

I snitt fulgte i underkant av 300.000 seere kampen mellom de to mest populære engelske fotballklubbene i Norge.

– Manchester United og Liverpool har en unik posisjon i Norge, og tallene vi opplever i går er rett og slett eventyrlige. Det er ekstremt inspirerende for alle som jobber med Premier League i TV 2 å få ta del i noe som samler og skaper så sterke følelser hos så mange, sier Jansen Hagen.

Premier League-duellen sørget for at den lineære kanalen TV 2 Sport Premium var landets nest største TV-kanal mandag i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Andelen ble 12,3 prosent.

Bare TV 2s hovedkanal var større med 23,6.

Til toppen