Konsulenter skal måle hvor digitalt modne norsk mediebransje er

MBL samarbeider med Capgemini.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mediebedriftenes Landsforening forteller på Mediebedriftene.no om et nytt samarbeid mellom MBL og Capgemini Consulting.

Målet er å måle «den digitale modenheten i mediebransjen», heter det.

- Capgemini Consulting samarbeider med MIT Sloan Centre for Digital Business på MIT (Massachusetts Institute of Technology) om digital transformasjon, og en vesentlig del av samarbeidet er rammeverket til måling av digital modenhet. Digital modenhet er en måling av hvor stor grad selskapene har digitalisert forretningsprosessene, og hvilken effekt det har på selskapenes prestasjoner.

Studien fra MIT viser at selskaper som mestrer digital transformasjon er vesentlige mer lønnsomme enn gjennomsnittet.

- Vi ønsker å se om det også stemmer for mediebransjen. Undersøkelsen skal se på sammenhengen mellom grad av digital modenhet og resultater, både økonomisk og i lesermarkedet, heter det.

Studien gjennomføres i mars, og presenteres på MBLs årsmøte i Bergen i mai.

Powered by Labrador CMS