METTE FOSSUM BEYER, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Rema 1000. (Arkivfoto: Gard L. Michalsen)

MediaPuls episode 64: «Rema 1000 skal bli et eget mediehus». Hva vil det si?

PODKAST: Vi snakker med kommunikasjonsdirektør Mette Fossum Beyer om planene - og om content marketing. Lucas Weldeghebriel kommer også på besøk.

Innhold, innholdsmarkedsføring og Native Advertising. Hva er hva, og hva bør bedrifter satse på?

Mette Fossum Beyer er kommunikasjonsdirektør i REMA 1000, og kommer fra en av landets største annonsører. Nå varsler de at de vil bli et eget mediehus, og flytte mer av markedsmidlene over i egne kanaler, samt Facebook og Google.

MediaPuls tok praten med Mette for å høre mer om deres planer.

I tillegg har vi fått besøk av Lucas Weldeghebriel. Han har over 14 års bakgrunn fra VG og Aftenposten, hvor han har jobbet med journalistikk og digital produktutvikling.

I dag er Lucas gründer av nettavisen Shifter.no, og partner og senior innholdsrådgiver i innholdsprodusent-selskapet CloudMedia, som har kunder som VG, Lilleborg, Statnett, Atea og Scandic på samvittigheten.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/266507032" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Til toppen