MediaPuls: Vinterferie media-blues. Om Amedia, Schibsted, Google, Canvas og medias framtid

Rabalder, nedskjæringer, samarbeidsfrieri og lanseringer. Rolig vinterferie med andre ord. Eller kanskje ikke?

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Vinterferie er intet hinder for lanseringer, nedskjæringer, oppkjøp og samarbeid. Under uken som gikk ble Amedia solgt til en stiftelse, Schibsted varslet (ny) kamp mot Facebook og Google, Dagbladet varslet samarbeid med Google, Facebook lanserte annonseverktøyet Canvas Ads og nye emojies, mobilselskapet Three startet med å tilby sine kunder adblock, journalister er bekymret for egen troverdighet og Axel Springer har sin Apple News-konkurrent sammen med Samsung.

I tillegg har Marius forslag til hvordan mediehusene skal overleve. Skikkelig vinterferie-blues.

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/249352422" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker fra ukens episode:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård-Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS