MediaPuls: Vio Media har laget «Netflix for magasiner». Vi møtte en av gründerne

PODKAST: MediaPuls har tatt praten med André Wærness-Vold om både historien bak og fremtiden for VIO.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Norske Vio Media har lansert "Netflix for magasiner". Ideen bak Vio Media er at du som leser skal abonnere på Vio Media, og med det få tilgang til et stort utvalg av magasiner, slik vi gjør i dag med Spotify for musikk, Storytel for lydbøker, og nevnte Netflix for film og TV. 

Vio Media ble startet for to år siden av NTNU-studentene Agnes Dyvik, André Wærness-Vold og Mari Hæreid.

I februar 2016 ble tjenesten lansert, og med seg har de investorer som Kjeller Innovasjon, private investorer tilknyttet Angel Challenge-nettverket, samt etableringsstøtte fra Innovasjon Norge.

MediaPuls har tatt praten med André Wærness-Vold som er en av gründerne, for å høre mer om historien bak, men ikke minst om fremtiden for Vio - og leserne.

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/249696236" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker fra ukens episode:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård-Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS