Mikael Lunde (til venstre) og Olav Brekke Mathisen. (Foto: NewsLab)

Mikael Lunde og Olav Brekke Mathisen til innholdsbyrået Newslab og Filter-satsing

Skal produsere og distribuere innholdsmarkedsføring for kunder.

Innholdsbyrået NewsLab har nå ansatt journalistene Mikael Lunde og Olav Brekke Mathisen.

Mikael har blant annet ansvaret for Natgeobloggen.no, som i fjor ble kåret til Årets Content Marketing-blogg i Norge.

Han har bakgrunn som journalist blant annet i Dagbladet og har en mastergrad i medievitenskap fra UiO.

– Mikael har den gode evnen til å forstå komplekse problemstillinger og gjøre dem om til kvalitetsinnhold sju dager i uka. Arbeidet han gjør på NatGeobloggen.no er innholdsmarkedsføring på sitt aller beste, og vi ser frem til at flere av våre kunder skal få nyte godt av hans evner, sier daglig leder Lars Eide.

Olav er hentet fra VG der han blant annet har jobbet med sosiale medier-prosjektet Tl;dr. I tillegg har han fartstid fra featurejournalistikk i VG Helg, samt NRKs «Trygdekontoret».

I disse dager er han aktuell med boken «Den jævla naboen».

– Olavs evne til å tenke utenfor boksen og komme opp med de enkleste og derfor de beste ideene kommer mange av våre kunder til å sette pris på de neste åra.

- Dessuten er han usedvanlig god på små flater og har en penn du blir glad av å lese. Ønsker du en godt fortalt historie, er Olav mannen du vil ha med på laget, sier Eide. 

På kort tid har NewsLab allerede skaffet seg en innholdsrik kundeliste, bestående av blant andre Telenor, Canal Digital, National Geographic Channel, FOX TV, Bleed og Widerøe.

Byrået skal produsere og distribuere innhold og reklame for kundene. På kundelisten står også søsterbedriften Filter Media, som skal gi ut både redaksjonelle og kommersielle nettaviser.

Ambisjonen bak NewsLab er, som det ligger i navnet, at reklamen skal ha en nyhetsverdi:

– Alle i NewsLab AS har nyheter i blodet og vi ser at nyhetsdrevet kommunikasjon på nettets premisser skaper veldig god effekt for våre kunder, sier daglig leder Lars Eide. 

– I tillegg kan man ikke underslå effekten av en godt fortalt historie. Bra saker blir godt likt, mye delt og mye lest, mener han.

Til toppen