Nå blir det mer sponset innhold: Amedia starter ny enhet og søker «kommersiell journalist»

ANDI: «Amedia Native og digitale inntekter» heter det nye barnet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Flere Amedia-aviser har forsøkt forskjellige former for content marketing, native ads og sponset innhold de seneste månedene. I tillegg til at alle nettavisene har en stripe med «artikkel-lignende» henvisninger på fronten.

Nå kan det blir mer av dette:

Ifølge en stillingsutlysning på Kampanje skal Amedia nå starte opp en avdeling kalt «Amedia Native og digitale inntekter».

I utlysningen søker ANDI etter «kommersiell journalist til spennende nysatsing». Og vi kan lese videre:

Amedia starter opp en avdeling kalt «Amedia Native og digitale inntekter» (forkortet ANDI) som skal produsere innholdsmarkedsføring/ native ads både på oppdrag for Amedias lokalaviser og for Amedia Marked nasjonalt. Avdelingen vil bestå av en kommersiell journalist i tillegg til en videoressurs og en koordinator/ leder, og være tilknyttet forretningsutvikling i konsern.

(…)

Avdelingen vil være et fantastisk spennende sted å jobbe og du vil få være med på å forme og bygge opp noe helt nytt.

Vi er ute etter deg som er eller har vært journalist, men som nå kunne tenkes deg å jobbe kommersielt, eller en tekstforfatter. Du må ha en god og folkelig penn, teft for gode vinklinger og være kreativ. Du må beherske den redaksjonelle formen, samtidig som du tenker utover dette. Du er engasjert, har glød, humor og er «serviceminded».

Kristine Roe Hammer vil lede det nye prosjektet, ANDI.

Powered by Labrador CMS