(Aftenpostens magasiner i appen MAGASIN+)

Nå samler også Aftenposten sine magasiner i én app. Inkludert A-magasinet helt tilbake til 1926

Vil la kundene strømme for 99 kroner per måned.

Aftenposten følger i fotsporene til blant andre Egmont, og lanserer nå en ny tjeneste for magasinlesing for nettbrett og mobil. Det melder mediehuset i en pressemelding.

- Den nye MAGASIN+-appen vil inneholde alle utgaver av ni månedsmagasiner, ukeavisen Aftenposten Junior og A-magasinet helt tilbake til 1926, skriver mediehuset.

I appen ligger alle utgaver av månedsmagasinene Aftenposten Innsikt, Aftenposten Historie, Mat fra Norge, Aftenposten K, Bake, Aftenposten Oppvekst, Mamma og Hyttemagasinet, i tillegg til Aftenposten Junior og A-magasinet. Totalt inneholder MAGASIN+ over 2.500 utgaver.

- Alle magasinene er søkbare. Vi tror det vil gi leserne stor nytteverdi å kunne søke på emner i publikasjoner som Aftenposten Innsikt og Aftenposten Historie. Mange vil sikkert også oppleve god underholdningsverdi ved å bla i gamle utgaver av A-magasinet. Her er det mye nostalgi. Formatet på magasinene gjør dem godt egnet til lesing på nettbrett, sier forlagsdirektør Andreas Finborud.

Abonnenter på papirutgavene får automatisk tilgang til å lese magasinet digitalt, og kan kjøpe tilgang til hele porteføljen til en fordelaktig pris.

For digitale abonnenter ser prisen ut til å være 99 kroner per måned for tilgang til alle magasiner.

Forlagsdirektør Andreas Finborud mener den nye og forbedrede appen som nå lanseres, også åpner nye og spennende muligheter for annonsørene.

- De kan nå digitalisere annonser som har stått på trykk i papirutgaven, eller kun annonsere i MAGASIN+, sier han.

Aftenposten åpner også tjenesten for andre forlag, og magasinet UTE fra Fri Flyt er allerede på plass.

- Forlaget Fri Flyt introduserer seks titler i løpet av sommeren. Dette er ledende kvalitetsmagasiner innen sykkel, ski og bratt friluftsliv. Aftenpostens portefølje tilbyr leserne magasiner med kunnskap og nytte. Gjennom samarbeidet med Fri Flyt og andre vil vi lage et enda mer komplett produkt, som vil kunne tiltrekke seg flere brukergrupper, mener Finborud.

Til toppen