NIR: Ekstremisme, narsissisme og ekstrem narsissisme. Og kan vi finne et bedre ord for «influencer»?

PODKAST: Alle bruker begrepet «rotterace» feil. Ekstremisme og ekstrem narsissisme ligger til grunn for ukas bildesnakkis. Og vi forsøker å finne en norsk variant av det overbrukte ordet «influencer».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ordet influencer er språklig virus som må bort fra det norske språk, men hva skal vi erstatte det med?

Norske informasjonsrådgivere forsøker å komme opp med en erstatning eller to.

Orkla flytter produksjonen av ketchup og gløgg til Sverige. Blir produktene mindre norske av det, lurer informasjonsrådgiverne på.

Og sist uke ble samtiden oppsummert i ett vanvittig bilde av et gissel smilende ved siden av en flykaprer. Vår tids Mona Lisa?, spør NIR.

I studio sitter som vanlig Marius Staulen, Marius Thorkildsen og Sindre Holme.

Du finner podkasten her:

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/256328972" params="auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true" width="100%" height="450" iframe="true" /]

NIR (Norske informasjonsrådgivere) er en skråblikkbasert podcast om medier, reklame og kommunikasjon, i alle sine former. NIR består av Sindre Holme (Starcom), Marius Thorkildsen (Aftenposten) og Marius Staulen (Statens Vegvesen).

Powered by Labrador CMS