Adm. direktør Ronny Lieblein og seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann i Media Direct Norge (MDN). (Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no)

Nordisk Film lanserer «KinoSpill» - som du kan spille på mobilen mens du venter på filmen, og se resultatet på skjermen

Coca-Cola er første annonsør i Norge som satser på «KinoSpill».

Oslo (NTB): Norske kinosaler kan i tiden fremover bli fylt med publikum som ikke bare ser film, men også spiller på mobilen.

Nordisk Film-selskapet Media Direct Norge (MDN) lanserer 10. oktober KinoSpill.

I første omgang blir spillet tilgjengelig i Nordisk Films 45 kinosaler i Oslo, Kristiansand, Tønsberg og Drammen.

KinoSpill lastes ned som en app og via Facebook-innlogging kan publikum spille eller konkurrere mot hverandre og vinne premier. Spillets utvikling kan ses på lerretet og spilles fra mobilen.

Spillsekvensen vil vare i 4 minutter før reklamen vises. Her kan man se utviklingen i spillet samt ajourføring om hvem som leder og vinner.

Spillet er ifølge MDN prøvd ut i Danmark med stort hell. Derfor satser selskapet også her til lands.

– Det er blitt en del av kinoopplevelsen for danskene. Det skaper interaksjon og engasjement blant kinogjengerne, sier MDNs administrerende direktør Ronny Lieblein.

Coca-Cola er først ut i Norge til å satse på KinoSpill. Vinnerne kan få premier på mobilen eller i tilknytning til kinosalen.

Til toppen