Øyvind Løland (bak) sammen med nyansettelsene Liv Nyfløt og Bjørnar Sølvik Jensen. (Foto: Nucleus)

Nucleus vokser og ansetter: Bjørnar og Liv på plass, og flere skal det bli

Byråinntekten vokste med seks prosent i fjor. Nå kommer nye navn på laget.

Kommunikasjons-byrået Nucleus opplever sterk vekst og vil i høst øke staben med flere dyktige mennesker.

- De to første nysigneringene er nå på plass, mens flere vil begynne i løpet av høsten, skriver byrået i en melding.

Erfaren rådgiver

Bjørnar Sølvik-Jensen begynte som seniorrådgiver i Nucleus 10. august. Bjørnar har 20 års erfaring fra kommunikasjonsfaget, og har tidligere jobbet i byråer som Burson-Marsteller og Iteo, i tillegg til han i flere år drev Power of the Pen i Norge. Han har også vært kommunikasjonssjef i LillestrømBanken.

- Vi har økende oppdragsmengde innen strategisk kommunikasjonsrådgivning både for offentlig og privat sektor. Med sin lange erfaring fra bransjen vil Bjørnar bli en svært viktig ressurs inn i disse oppdragene, sier administrerende direktør Øyvind Løland.

- Da Nucleus tok kontakt fant vi raskt tonen og det bli tidlig klart at dette var et miljø jeg hadde lyst til å være en del av både med tanke på arbeidsmiljø og kundeutfordringer, sier Bjørnar Sølvik-Jensen.

Fra reklamebyrå til Nucleus

Nucleus har også ansatt Liv Nyfløt som prosjektleder.

- Liv kommer fra en tilsvarende stilling i reklamebyrået Centerteam og har tidligere også jobbet i Mamma og Pappa Reklamebyrå. Hun har også BA in Advertising fra University of Southampton, UK, skriver byrået.

Nucleus-sjef Løland sier at stadig flere kunder kjøper flere og integrerte tjenester, der man «tar i bruk hele verktøykassa, det være seg reklame, design, content marketing eller PR».

- Liv vil spille en viktig rolle i å holde trådene internt, sier han.

Nyfløt selv gleder seg til å komme i gang:

- Jeg valgte Nucleus fordi jeg her får muligheten til å jobbe med et stort utvalg av kommunikasjonsvirkemidlene i sammenheng, og ikke stykkevis og delt. Den brede kundeporteføljen vil også sørge for at arbeidsdagen blir variert med muligheter for stadig å bryne seg på nye kunde- og kommunikasjonsutfordringer, sier Liv Nyfløt.

Nærmer seg 25 ansatte

Nucleus melder samtidig om en vekst i byråinntekten på seks prosent fra 2013 til 2014, på samlet 24,5 millioner kroner. Etter 20 års drift er selskapet fortsatt i vekst, og varsler som nevnt flere «nysigneringer» utover høsten.

Da vil selskapet telle rundt 25 medarbeidere.

- Vi vokser, og da særlig innenfor offentlig sektor, som er mindre konjunkturutsatt enn privat sektor. I løpet av de neste månedene vil ytterligere tre eller fire nye medarbeidere være på plass, sier Løland.

Til toppen