NYE LEDERE: Kommersiell direktør Ole Ullereng til høyre med Bjørn Ingeborgrud og Nina Wergeland. (Foto: Egmont Publishing / Bjørn Inge Karlsen) (Bilde: Bj¿rn Inge Karlsen)

Nye ledere for kommersiell avdeling og content marketing i Egmont

Ole Kristian, Bjørn og Nina får nye titler.

Egmont Publishing melder torsdag om nye titler og jobber i konsernet: 

  • Ole Kristian Ullereng rykker opp fra annonsedirektør til kommersiell direktør i Egmont Publishing.
  • Med seg får han Bjørn Ingeborgrud som leder for digital kommersiell produktutvikling og Nina Wergeland som leder for content marketing.

- Egmont Publishing gjør flere strategiske forsterkninger i annonseavdelingen som samtidig bytter navn til kommersiell avdeling, heter det i meldingen.

- Ole Ullereng skal lede avdelingen, og skiftet innebærer at ansvaret for kommersielle inntekter utover abonnement og løssalgsinntekter legges hit. Endringen gjøres for å styrke de nye annonseformatene, forteller Espen Asheim, administrerende direktør i Egmont Publishing.

- Vi mener at vellykket produktutvikling for gode annonseprodukter og formater fordrer nærhet til kunde og marked, og derfor var det naturlig at dette ble lagt til en kommersiell avdeling. Mens de færreste ennå utnytter kraften og kunnskapen dette kan gi, setter vi det i et bedre system, delvis på tvers av Egmont, sier kommersiell direktør Ole Ullereng.

Bjørn Ingeborgrud blir ny leder for digital kommersiell produktutvikling i Egmont Publishing. I tillegg fortsetter han som prosjektleder for Big Data i TV 2.

- Egmont Publishings kjerne handler om å utvikle fantastisk innhold til sine brukere. Målgruppene våre er ønsket av annonsørene og kravene til presisjon forsterkes i takt med økt digitalisering. De målgruppene som tilbys gjennom Egmont HIT vil få et høyere presisjonsnivå. Vi tror annonsørene ønsker bedre målretting innen våre nisjer, samt tilgang til størst mulig dekning. Big Data og programmatic hjelper oss å få til dette, og her har vi en viktig jobb foran oss for å få det teknologiske økosystemet til å fungere. Et velfungerende økosystem er fundamentalt for leveransen av en nisjemålgruppe, sier Bjørn Ingeborgrud.

For å styrke porteføljen er digital vekst og content marketing sentralt. Derfor forsterkes fokus også her, og Egmont Publishings inhouse content marketing-avdeling jobber allerede med noen av Norges største merkevarer.

– Egmont Content Stories skal bli best i Norge på innholdsproduksjon, uavhengig av distribusjonskanal. Dette skal vi klare gjennom innsikt, strategi og de rette kreative hodene både redaksjonelt og strategisk. Vi bygger posisjonen gjennom organisk vekst, offensiv produktutvikling og vurderer også oppkjøp, sier leder for content marketing, Nina Wergeland.

Til toppen