Reklamemann bytter beite: Zachariasen til Aftenposten for å utvikle nye inntekter

Marius Zachariasen blir direktør for forretningsutvikling og innovasjon.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Marius Zachariasen blir direktør produkt- og forretningsutvikling i Aftenposten. Det melder avisa tirsdag. Han får til oppgave å utvikle nye inntektsstrømmer i avisa, skriver avisa:

- Samtidig som vi har behov for å forvalte våre eksisterende produkter i en moderne mediehverdag, er vi helt avhengige av å utvikle nye inntektsstrømmer. Vi trenger å jobbe mer med innovasjon, samt på en bedre måte sette våre innovasjonsinitiativer i system, sier Gunn Helen Hagen, annonsedirektør i Aftenposten.

Marius Zachariasen kommer fra McCann Worldgroup, hvor han har jobbet med innovasjon for kunder som Rimi, Gule Sider og Rikstoto.

- Det er kanskje uvanlig at reklametopper beveger seg over til mediehus, men vi tror på å samle bred kommunikasjonskompetanse hos oss i Aftenposten, fortsetter Hagen.

Maris Zachariasen selv sier følgende om jobb-byttet:

- Etter 15 fantastiske år på Sandaker er tiden moden for å søke nye utfordringer. Det har vært en spennende reise og jeg er takknemlig for alt jeg har fått være med på i McCann, og de erfaringer jeg har gjort meg rundt både det å jobbe i reklamebyrå, i tillegg til samarbeidet med designbyrået SDG og mediebyrået IUM.

- Men noen muligheter er for spennende å takke nei til, og da bør man kjenne sin besøkelsestid. Jeg har stor respekt for hvordan Schibsted har jobbet med innovasjon og digitalisering, samt merkevaren Aftenposten og avisens tyngde som nyhetsformidler.

- Både mediehusene og kommunikasjonsmiljøene står ovenfor store utfordringer fremover, og jeg håper å kunne bidra til å ytterlige digitalisere Aftenposten og selskapets inntektsstrømmer videre, sier Zachariasen.

Powered by Labrador CMS