Schibsted spår framtida og inviterer deg med: Deler hele «Future Report 2016» åpent

Hvordan ser framtida ut? Hvilke trender, tall, atferd og teknologi preger utviklingen? Les om det i Schibsteds åpne framtidsrapport.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mediekonsernet Schibsted lanserte tirsdag morgen Schibsted Future Report 2016, som «tar for seg trender, viktige fakta og dyp innsikt i brukeratferd, business og teknologi»

I en pressemelding tirsdag morgen, skriver konsernet følgende:

- Rapporten gjør et dypdykk inn i meldingsuniverset, data som grunnlag for brukerrelasjoner og økosystemer - samt fem viktige trender innen annonsering. Den inneholder også refleksjoner rundt hvordan menneskeheten vil være nøkkelen til fremtidens suksessfulle selskaper, og hvordan oppstartbedrifter som utfordrer det etablerte vil lede til mer bærekraftige businessmodeller.

 

Nytt av året er blant anent en brukerundersøkelse som viser en eksplosiv utvikling innen digital betaling.

Undersøkelsen, utført i Sverige, viser at 40 prosent av deltakerne har utført betalinger med mobiltelefon og 26 prosent tror at kontanter vil være historie om kun 10 år.

Og er altså noe av det Schibsted nå deler. Fordi man ønsker å tenke åpent, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i meldingen:

- Schibsted er en drivkraft innen den digitale transformasjonen, og vi ønsker å være åpne, nysgjerrige og dele våre ideer. Slik kan vi også lære av andre.  Jeg er virkelig stolt over suksessen til Schibsted Future Report og av alle våre kollegaer som har bidratt med innhold.

Kommunikasjonsdirektør Lena K. Samuelsson er sjefredaktør for rapporten, og hun sier følgende om den:

Dette er en måte for oss å dele viktig innsikt og nye trender, både innad i Schibsted Media Group, men også med samfunnet rundt oss. Jeg setter stor pris på at så mange engasjerer seg i vårt innhold. Vi lever i en verden med raske endringer, og jeg mener det er viktig å både lytte til og dele ideer for virkelig å kunne være innovative.

Powered by Labrador CMS