Slik blir høsten: Ny moro og gammel kjærlighet for TV 2 i jakten på seerne

Det ble ingen god start mandag - men tirsdag presenterte et offensivt TV 2 resten av høstprogrammet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Bergen (NTB, Veronica Karlsen): «Jakten på kjærligheten» åpnet med noe skuffende seertall for TV 2 mandag. Så får vi se hvordan det går med alle de andre kjenningene som frir til publikum i TV 2-regi denne høsten.

Konsepter som «Farmen», «Skal vi danse», «Petter Uteligger», dramaserien «Frikjent», «Senkveld», «Tid for hjem» og «Gylne tider» kommer alle tilbake til skjermene denne høsten.

Kjærlighetsjakta startet opp allerede mandag, og bare 356.000 seere benket seg, mot 460.000 seere, som fulgte premieren i fjor.

Året før var det over en halv million som ville oppleve litt bonderomantikk i TV-ruta.

– Jeg er litt skuffet over de første tallene til «Jakten på kjærligheten», men jeg tror seerne trenger tid til å omstille seg etter OL. Jeg tenker at vi får se det an litt, og se hvordan det utvikler seg, sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2 til Nettavisen om realityserien – som så dagens lys i 2004.

Humorsatsing

TV-menyen byr også på en rekke nykommere, som humorsatsingen «Live på direkten»: Her loves vi en John Brungot som – i fri dressur – ser på ukens mediebilde.

TV 2 tar humor på alvor, og sender ny norsk humor hver dag fra mandag til torsdag. Da vil programmer som «Krisemøte», «Sølvrekka» og «Aktiv på dagtid» gjøre seg gjeldende.

I nysatsingen «Rett fra hjertet» blir det muligheter til å glede andre. Programmet, som skal sendes på søndager, blir ledet av Solveig Kloppen og Samuel Massi.

Musikk og eiendom

Ingen høst uten TV-sendte musikk-konkurranser: Allerede førstkommende fredag slippes «The Stream» løs: Her vil Espen Lind, Marion Ravn og Cato Sundberg representere hver sine plateselskaper i jakten på en ny Spotify-suksess.

TV 2 følger også med på eiendomsmarkedet, og med «Budkrigen» får vi følge kjøpere, meglere og selgere tett under budrundene.

– Aldri før har vi kunnet by seerne på så mange TV 2-favoritter på et brett, og vi har store forventninger til flere av de nye programkonseptene, sier Nakken.

Powered by Labrador CMS