METTE FOSSUM BEYER, kommunikasjonsdirektør i Rema 1000. (Faksimile/pressefoto: Rema)

- Stemmer ikke at all annonsering er stanset, svarer Rema 1000 om annonsestoppen

- Vurderer kontinuerlig behovet, svarer kommunikasjonsdirektør Mette Fossum Beyer.

Medier24 skrev tidligere onsdag at Rema 1000 skal ha stanset mer eller mindre all avisannonsering ut året.

Dette basert på flere kilder fra både store og små aviser, inkludert en intern e-post til alle medlemsavisene i Landslaget for lokalaviser.

I e-posten heter det blant annet:

Som fleire av lokalavisene har erfart det siste døgnet, har REMA og mediebyrået InSight stoppa all avisannonsering for resten av året. Etter det vi kjenner til, skal alle beslutningar om avisannonsering frå no av bli tatt sentralt i kjedeledelsen og i mediebyrået her i Oslo, i staden for ute hos REMAs regionskontor og/eller lokale forhandlarar.

Medier24 har siden onsdag formiddag forsøkt å få en kommentar fra både markedssjef og presseavdelingen til Rema 1000.

Dagligvarekjeden ønsker ikke å kommentere signalene som er sendt til avisene for resten av 2015, men skriver følgende i en e-post på vegne av kommunikasjonsdirektør Mette Fossum Beyer: 

Vi vurderer kontinuerlig vårt behov for markedsføring og tar fortløpende avgjørelser for annonsering i alle typer medier.

Det stemmer ikke at all avisannonsering er stanset.  

Medier24 har forespurt Rema om ytterligere kommentarer, svar på spørsmål eller intervju, men det har de ikke ønsket.

Til toppen