SHERIFFER PÅ TAKET, fra venstre: Eivind Sæther, Sune Maroni, Stig Olsen. Sittende: Nicholas Müller-Osborne, Guy Haddeland og Tintin. (Foto: Sheriff)

Stjerneduo med reklamefilm-skapere til Norge: Nic & Sune blir partnere i Sheriff Film

- En meget sterk signering, mener Sheriff-sjef Eivind Sæther.

Nic & Sune - Nicholas Müller-Osborne og Sune Maroni - står bak flere prisvinnende filmer for kunder som blant annet VISA, McDonalds og Ikea, og har jobbet med kreatører fra alle verdenshjørner.

Den legendariske reklamefilmen for språkskolen Berlitz har allerede blitt en klassiker på internett og er delt av, sett på, og kopiert av utallige mennesker.

Filmene deres bærer preg av humor med mye sjarm, sterke karakterer og lett-gjenkjennelige situasjoner, noe som har ført til priser i blant annet Cannes Lions, Cresta og Epica.

- Dette er en meget sterk signering og vi gleder oss over å endelig kunne gå ut med nyheten om at en regiduo av dette kaliberet ønsker å jobbe med oss i Sheriff.

- I tillegg til at gutta skal regissere reklamefilmer, vil de som kreative ledere delta aktivt i alle andre prosjekter vi har gående, sier daglig leder Eivind Sæther i en pressemelding om rekrutteringen.

«Nic» selv sier dette om å komme til et norsk kreativt miljø:

- Vi skal ikke være noen ”syvende far i huset”, men har vært i gamet lenge og har samlet opp verdifull erfaring. Som kreative ledere i Sheriff vil vi dyrke ideene i tett samarbeid med byrå og regissør, slik at filmene når sitt fulle potensial.

- I et marked i stor endring, er det godt å vite at gode ideer og gode historier fortsatt selger, uavhengig av budsjett eller kanal, sier Nic.

Sheriff har gjennomgått en reorganisering av selskapet, hvor signeringen av Nic & Sune har vært første steg.

Til sammen teller filmproduksjonsselskapet nå fem partnere, og varsler «flere spennende nyheter» i nær framtid.

 

Til toppen