Foto: Leo Amadeus J. Brunvoll
Thomas Stensrud fra Microsoft til Webtraffic
Blir produktsjef for mobil i annonsenettverket.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Thomas Stensrud går fra jobb i Microsoft og til Schibsted-eide Webtraffic.
Han startet sin digitale karriere hos Vibrant Media i London og har siden jobbet hos Carat, Spotify og Microsoft.
- Jeg ser frem til å bli en del av Webtraffic, og Schibsted familien, hvor digital annonsesalg blir rendyrket. Dette er tydelig gjenspeilet i det høye kompetansenivået i Akersgata 55 og den sterke posisjonen som Webtraffic har, sier Stensrud i en melding.
Mobil er et av satsningsområdene til Webtraffic også i 2016. Så langt i 2015 har Webtraffic hatt en kraftig vekst på mobil, og har styrket nettverket med flere gode partnere. Mobilnettverket består i dag av mer enn 35 premium partnere, hvor de største er Aller, Nettavisen – og Schibsteds egne aviser.
CEO Svein Eriksen peker på programmatisk salg på mobil blir et viktig satsingsområde på mobil i 2016. Ikke minst i jakten på kvalitetsvisninger og trafikk fri for svindel.
I dette arbeidet blir Thomas Stensrud en av mange viktige brikker, sier Eriksen:
- Thomas Stensrud har en spennende bakgrunn og unik kompetanse blant annet fra Microsoft, noe som vil styrke Webtraffic i konkurransen. Vi er svært glad for å ha han ombord hos oss!