Deler av vinnerteamet. Sigurd Kvamme (f.v.), Rune Stoltz Bertinussen og Skjalg Andreassen. (Bilde: )

Tromsø-byrået Krysspress vant Tett På for kampanjen «Vi som elsker Nord-Norge»

Gikk til topps i Amedia Markeds reklamekonkurranse første kvartal.

Reklamebyrået Krysspress gikk helt til topps i Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 1. kvartal 2016.

Byrået vant med en reklamekampanje for VENN AS«Vi som elsker Nord-Norge».

Tett På er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert kvartal kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

- «Vi som elsker Nord-Norge» er en kampanje som skal pågå i fem år, og som skal øke lokal lønnsomhet gjennom å oppfordre forbrukere i regionen om å handle lokalt, forteller Skjalg Andreassen i Krysspress, i en melding fra Amedia.

- Aktører av ulik størrelse og fra svært ulike bransjer har gått sammen om samme forpliktelser, samme mål og samme budskap. I tillegg til å fokusere på enkeltmennesker skal kampanjen også bygge kjennskap til regionen – og lokal stolthet, sier han.

I juryens begrunnelse står det følgende: Venn AS vil få Nord-Norge til å handle lokalt. Og ved å trekke frem utvalgte lokale leverandører, greier de å lage en kampanje som føles fin, varm og ekte. Dette tror vi funker bra. Gratulerer med kvartalets beste lokale jobb.

TRYKK PÅ ANNONSEN for større bilde.
TRYKK PÅ ANNONSEN for større bilde.

VENN AS er annonsør bak kampanjen, men for hver enkelt annonse er det avsenderbedriften som er betalende kunde.

Foreløpig er det produsert 12 annonser (dobbeltsider), og seks av disse har vært publisert.

Avisannonsene innleder kampanjen, men samtidig produseres reportasjer og videoreportasjer som publiseres på egne plattformer – og som i tillegg til andre markedsaktiviteter skal promoteres digitalt.

Vinnerannonsen stod på trykk i Finnmarken, Finnmark Dagblad, Nordlys, Nye Troms, Hålogalands Avis, Fremover, Bladet Vesterålen, Lofotposten, Lofot-Tidende Avisa Nordland, Rana Blad, Helgelendingen og Helgelands Blad.

Bak vinnerkampanjen fra første kvartal i år sto følgende team:

  • Skjalg Andreassen (tekstforfatter)
  • Sigurd Illguth Kvamme (designer)
  • Rune Stoltz Bertinussen (fotograf)
  • Thale Skogstad (researcher)

I tillegg var det flere andre involverte, ikke minst fra de forskjellige deltakerbedriftene.

I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet.

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Sveinung Arnestad fra SMFB og Marie Sundling fra Amedia Marked.

Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og ad:tech-konferansen i 2017. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2017.


Til toppen