TV 2 utroper seg selv til TV-vinneren i juni - sjekk den solide økningen her

- Og veksten er størst i den kommersiell målgruppen, sier kanalen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fotball-EM i Frankrike sørger for solid vekst for TV 2 i juni.

I den kommersielle målgruppen, som er seerne mellom 20 og 49 år, fikk TV 2 en andel på 23,2 prosent.

Dette ifølge en pressemelding fra TV-huset. Andelen representerer en økning på hele 7 prosentpoeng. Blant seerne over 12 år fikk TV 2 en andel på 21,8 prosent, som er en økning på 5,4 prosentpoeng.

- En vekst på 7 prosentpoeng i den kommersielle målgruppen er sterkt. Dette blir en god sommer for TV 2 drevet av tidenes sportssommer kombinert med programmer som God sommer Norge, Allsang på grensen og gode internasjonale innkjøp på alle våre kanaler, sier Trond Håndlykken Kvernstrøm, som er direktør for kanal og program.

Også TV 2 Nyhetskanalen vokser i juni og fikk en andel på 3,3 prosent blant alle seerne.

Samlet fikk alle TV 2s reklamekanaler en andel på 32,3 prosent, som er en vekst på 5 prosentpoeng i målgruppen 20-49 år, ifølge meldingen.

Den første kvartfinalen under EM mellom Polen og Portugal bidro også til at TV 2 fikk en meget sterk siste dag i juni. TV 2 fikk i går en andel i den kommersielle målgruppen på hele 43,2 prosent.

- Det er veldig gledelig at fotballen står så sterkt. Mesterskapet har vært jevnt og morsomt. Nå gleder vi oss til fortsettelsen med mange spennende kvartfinaler. Og allerede i morgen starter Tour de France på TV 2 med rekordmange nordmenn på startstreken, sier Jan Ove Årsæther.

Powered by Labrador CMS