(Faksimile: Forside av Lunch)

- Veldig moro å øke antall blader i dagens printmarked. Kjell ville vært stolt

Tegneseriebladet «Lunch» går fra åtte til ti utgivelser i året.

Oslo (NTB): Nå blir det mer moro med «Lunch» på arbeidsplassen.

Tegneseriebladet prøvde seg på det norske bladmarkedet for to år siden, og det har gått så bra at man utvider fra åtte til ti utgivelser i året.

- Det er veldig moro å øke antall blader i dagens printmarked. Det føles som om vi gjør det motsatte av omtrent alle andre i bransjen. Kjell ville vært stolt, sier serieskaper Børge Lund i en uttalelse.

«Lunch»-redaktør Tonje Tornes i Egmont forteller om «æresgallerier» på kjøleskap og ved kaffemaskiner i åpne kontorlandskap over hele landet.

– Redaksjonen har fått henvendelser fra alt fra lærere og sykepleiere til aksjemeglere og næringslivstopper. De har til felles at alle kjenner seg igjen i «Lunch», og de er helt sikre på at serien handler om deres arbeidssituasjon. Dette sier noe om norsk arbeidsliv som kanskje er litt urovekkende, men heldigvis for oss er dette god butikk.

Til toppen