NILS PETTER NORDSKAR, initativtaker og arrangør for Social Media Days gjennom fem år. (Foto: Gard L. Michalsen)

650 deltakere og ny rekord på Social Media Days. Bransjen har blitt voksen, mener Nils Petter Nordskar

#somed2016: Fullt hus på Oslo Kongressenter for to dager med det siste om sosiale medier og kommunikasjon.

- Nå har det alltid vært mye folk på Social Media Days, men vi har satt en suveren rekord i år, sier Nils Petter Nordskar.

Han er initativtaker og arrangør av konferansen, som i år finner sted for femte gang. I år som de siste par årene på Oslo Kongressenter (Folkets hus).

- I år var det 200 påmeldte før 1. desember til «early bird»-pris. Det har vi aldri opplevd før, sier Nordskar.

(Foto: Social Media Days)
(Foto: Social Media Days)

Spår at alt smelter sammen

Nordskar rapporterer om mye folk, og mener han ser en antydning til at de har klart ambisjonene om flere ledere, sjefer og ikke bare sosiale medier-rådgivere «på gulvet».

Det handler kanskje også om at både bransjen og næringslivets forhold til sosiale medier, er blitt mer modent.

Den tiden der folk holder foredrag om at bedrifter bør vurdere å være til stede på sosiale medier, er liksom forbi. Nå er det en naturlig del av miksen innenfor både reklame og kommunikajson.

- Og jeg tror alt kommer til å smelte sammen, vi ser at alt «fusjoneres» til å bli kommunikasjon, mener Nordskar.

Men der er det fortsatt en vei å gå, mener den erfarne reklamenestoren:

- Nå ser vi jo at byråene deler opp i digitale avdelinger og analoge byråer. Det er jo egentlig helt vilt... 

  • Medier24 har vært til stede på deler av konferansens første dag tirsdag - les flere saker om #somed2016!
Til toppen