«Digitaliseringens karusell vil kjøre enda raskere i 2015»

- Det nytter ikke å lene seg bakover, skriver digitalgründer Bente Sollid Storehaug.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

- Den digitale hverdagen ble enda tydeligere i 2014. Til neste år vil digitaliseringens karusell kjøre enda raskere. Henger du med?

Slik innleder digitaldirektør og gründer Bente Sollid Storheuag sin bloggpost fra nyttårsaften 2014, med tittelen «Slik blir din digitale hverdag 2015».

Sollid Storehaug advarer dem som tror at mediebransjen på noen som helst måte var «ferdig» med endringene i fjor:

- Det nytter ikke å lene seg bakover. 2015 blir året hvor det er viktigere enn noen gang å være fremoverlent, skaffe seg best mulig beslutningsunderlag, innovere steg for steg og være sikker på at man tar av riktig ved de viktigste digitale veiskillene. Synes du jeg er vel streng nå? Tror du meg ikke helt? Det er legitimt å reise den tanken. For ingen kan være helt sikker når de skal spå om fremtiden. Det jeg er mest usikker på er hvor raskt de digitale ekspress-togene kommer. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at endringene skjer eller at tempoet i mange transformasjoner vil øke, skriver Storehaug.

I bloggen skriver hun om utviklingen i både vår «digitale hverdag», nye generasjoners forhold til teknologi - og hvilke konsekvenser det får for mediebransjen.

Sollid Storehaug mener «megatrendene» som endrer nettet, vil forsterkes i 2015. Og peker på fire følgende som de viktigste:

  • 1. Engasjerende innhold med delingskvaliteter i sosiale medier.
  • 2. Personifisering og datainnsamling vil skape bedre kundeopplevelser.
  • 3. Integrerere det gamle med det nye.
  • 4. Forstå endringene rundt oss.
Powered by Labrador CMS