Andreas Størmer-Nilsen, Head of Mobile i Egmont Publishing AS. (Foto: Bjørn Inge Karlsen) (Bilde: Bjorn Inge Karlsen)

Egmont lanserer «Clickshop»: Responsiv nettbutikk rett inn i annonsen

- Raskere vei fra banner til salg, er målet.

Egmont Publishing lanserer nettbutikkløsning for annonsører, melder selskapet i en pressemelding fredag.

Kort fortalt handler det om annonser som leder brukeren til en egen «mini-nettbutikk» med et lite utvalg varer og kort vei til kjøp.

I meldingen heter det blant annet:

Egmont Publishing vil løse utfordringen for annonsører som ønsker å flytte varer raskt. Sammen med mobilselskapet Link Mobility har vi utviklet en responsiv nettbutikkløsning - optimalisert for alle digitale plattformer, desktop, nettbrett og mobil.

- Clickshop er tilrettelagt for displayannonsering og gir annonsørene mulighet til å selge et mindre antall varer. Kjøpsløsningen har tre raske steg til konvertering. Velg produkt, registrer personalia og betal enten via SMS, kort eller faktura, skriver konsernet videre.

Målet er annonser og en butikk som konverterer bedre på alle digitale flater, sier Andreas Størmer-Nilsen. Han er Head of mobile i Egmont Publishing.

- Clickshop tilbyr kunder effektivt salg fra bannerannonsering, for det annonsørene vil er å konvertere salg som følge av markedsføring. Da er regel nummer én å ta kunden til en landingsside som er optimal for kundens skjerm. I tillegg er det sjelden landingssiden og videre kjøpsløp er spisset i henhold til budskapet som fremkom i annonsen. Dette vil vi løse med Clickshop. Annonsøren kan definere produktene som passer annonsebudskapet, og de kan gjøre det så enkelt som mulig, sier Størmer-Nilsen.

- Skal du øke konvertering fra digitale flater er enkelhet i alle ledd helt avgjørende. Mange henger etter når det kommer til smidige løsninger både for registering og betaling. Dette er et prekært problem på mobil, aktørene der ute er ikke klare for møte med den mobile forbrukeren. Nå har Egmont tilrettelagt både for distribusjon via sine kanaler og en shop som konverterer bedre i alle digitale flater, sier Guro Røed, Director of Strategic Partnerships i Link Mobility.

Til toppen