Ekstra Bladet meldte feil person død etter nyttårsrakett-dødsfall

- Utilgivelig, sier dansk redaktør.

ekstrabladet

Nyttårsaften ble ulykksalig for tre unge dansker som omkom da de forsøkte å tenne på profesjonelt fyrverkeri.

Ekstra Bladet sørget for å legge stein til byrden da de publiserte navn og bilde av tre omkomne på forsiden – og en av dem ikke var blant de omkome. Saken er blant annet omtalt av DN.no her til lands.

24-åringen Kasper Roglid-Jensen var på stedet og mistet synet, men ble forvekslet av avisa med en av de tre som omkom.

Ekstra Bladet beklaget feilen i helga, og redaktør Poul Madsen skrev følgende på twitter:

– Vi har idag begået en utilgivelig feil. En uforbeholden undskyldning til Kasper og hans familie. Heldigvis overlevede han.

Til toppen