ELLEN ARNSTAD, redaktør og forlagsdirektør i Aller Media. (Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix)

I 1994 var Ellen Arnstad med på å grunnlegge Henne - nå har hun bestemt seg for å legge ned bladet

- Må tenke nytt både i forhold til merkevarer og hvordan vi skal nå målgruppene, sier Aller-redaktøren.

Oslo (NTB): Aller Media legger ned damebladet Henne, som ble grunnlagt av Ellen Arnstad i 1994.

Henne er nå et av de minste bladene i segmentet med 72.000 lesere ved forrige opptelling i september, skriver Kampanje.

Det er 7.000 færre enn for ett år siden.

Opplaget til bladet i 2015 var på 28.853, men det kom bare fire utgivelser, mot åtte året før. For ti år siden hadde bladet et opplag på 48.000.

Arnstad satt som redaktør for Henne til 2012 og er i dag printansvarlig i Aller Media ved siden av redaktørjobben i Se og Hør.

– Vi vurderer fortløpende den totale porteføljen i Aller Media, og følger tett hvor målgruppene til enhver tid beveger seg. Alle vet at mediebransjen er i store endringer, og det betyr at vi må tenke nytt både i forhold til merkevarer og hvordan vi skal nå våre målgrupper på en optimal måte, sier Arnstad til Kampanje.

Henne føyer seg inn i en liten rekke av nedleggelser på 2000-tallet. Aller la ned Cosmopolitan i 2012, mens Egmont stanset utgivelsen av Mann i 2015.

Til toppen