Magasinet MANN legges ned. Egmont beholder merkevaren for nettsted og temautgaver

MANN rekker ikke å bli 20 år som månedsmagasin. Om en måned er det slutt.

- Egmont Publishing har besluttet å legge ned MANN som fast månedsmagasin fra 2016. Siste utgave kommer i bladhyllene 30. november, skriver bladforlaget i en pressemelding.

- Men vi kommer til å opprettholde merkevaren MANN framover. Planen er å utgi temautgaver rettet mot livsstilsorienterte menn, og nettstedet mann.no vil også bli beholdt, opplyser ansvarlig redaktør og direktør Axel I. Walø i meldingen.

MANN ble etablert i 1996, og har lenge klart seg godt i segmentet for unge, livsstilsorienterte menn.

Magasinet ble kåret til Årets Magasin av Mediebedriftenes Landsforening i 2014, og hadde i fjor et bekreftet opplag på 14.493 eksemplarer.

Men framtida kommer også over dette segmentet av ukebladmarkedet, sier Walø:

- Det er krevende å oppnå lønnsomhet for printmagasiner rettet mot unge, urbane menn, som er blitt stadig mer digitalt orientert. Redaktør Knut Christian Moeng og redaksjonen har laget et magasin av høy journalistisk kvalitet, som har vunnet en rekke priser de siste årene. Også annonseavdelingen har gjort en kjempejobb med å løfte annonsesalget. Dessverre har vi likevel ikke klart å få mange nok til å kjøpe bladet.

Knut Christian Moeng synes det er synd at månedsmagasinet forsvinner fra bladhyllene, men lover en knallgod finaleutgave i november.

- Vi avslutter med stil, og med en solid dobbeltutgave med fokus på reiser og med selveste Martin Ødegaard som coverboy. Det føles utrolig trist at det nå går som det går, men jeg vil få takke en redaksjon helt utenom det vanlige. Hele gjengen har levert langt over forventet, og virkelig blødd for drakta. Jeg føler at vi går ned med flagget til topps, sier Moeng.

Til toppen