ESPEN ASHEIM - adm. direktør i Egmont Publishing. Her under Nordiske Mediedager i Bergen våren 2015. (Bilde: )

Nå kommer Flipp for alvor: Egmont lanserer «Netflix»-modell for magasiner

Gir leserne 25 magasiner for 129 kroner i måneden.

Medier24 har flere ganger tidligere omtalt Flipp, som er Egmont Publishings neste steg for å digitalisere magasinlesere. 

Og etter en prøveperiode er det nå klart for full lansering, forteller konsernet i en pressemelding:

- Flipp er en digital strømmetjeneste som gir brukerne tilgang til å lese så mye de vil i over 25 av Norges største og beste blader og tegneserier. Blader som Hjemmet, Vi Menn, Kamille, Det Nye, Bonytt og Donald og kan lastes ned via tjenesten. Flipp er tilgjengelig på smarttelefon og nettbrett, i iOS og Android. Tjenesten henter inspirasjon fra internasjonale produkter som Next Issue, Readly og Ztory.

FLIPP - Egmonts nye magasin-strømmetjeneste.
FLIPP - Egmonts nye magasin-strømmetjeneste.

Kjetil Hylseth er leder for digital markedsføring og e-handel i Egmont Publishing. Han sier dette er ett av flere prosjekter konsernt nå holder på med - for å se om det fungerer.

I tilfellet Flipp har det vist seg å virke godt: Ifølge Egmont har testperioden vist at 90 prosent av kundene har valgt å gå fra testperioden til betaling, og over 70 prosent er fortsatt lesere.

- Hele 30 prosent av brukerne er nye kunder for Egmont. 73 prosent er kvinner, og av disse sier 80 prosent at de aldri har betalt eller prøvd et digitalt magasin før. Vi har altså klart å møte et behov i markedet, sier Hyllseth.

Til toppen