HODA AMEL ABDALLA ønskes velkommen til Tactics lokaler i Posthuset av daglig leder Per-Elling Braseth Ellingsen og kommersiell leder Jørgen Schrøder Aanonsen.  (Bilde: © Hoda Amel Abdalla)

Tactic Real-Time Marketing henter amerikansk ad tech-spesialist til Norge

Med 10 millioner i frisk kapital vil norsk annonseteknologiselskap doble staben og vokse internasjonalt.


Det norske annonseteknologiselskapet Tactic Real-Time Marketing vokser raskt og har ambisjon om å doble staben med 15 nye ansettelser fram mot sommeren.

Ifølge en pressemelding er første rekruttering nå på plass - det selskapet selv omtaler som en internasjonal ad tech-spesialist:
Siste skudd på stammen er amerikanske Hoda Amel Abdalla, som flytter til Norge og tar fatt på jobben som Chief Operational Officer.

Hun kommer fra Ad-Tech-selskapet Conversant og er aktivt med i Federation for Internet Alerts.

- Vi er svært fornøyde med å få en ressurs som Hoda med på laget. Hoda har jobbet med en rekke Fortune 500-selskaper og har tung internasjonal Ad-Tech-erfaring og er spesialist på dynamisk og datadrevet annonsering.

- Hun blir en viktig brikke i vår videre kundevekst og internasjonale ekspansjon, sier daglig leder i Tactic Real-Time Marketing, Per Elling Braseth-Ellingsen. 
Hoda Amel Abdalla sier dette om å komme til ny jobb i nord:

- Norge er et spennende marked som ligger langt fremme på annonseteknologi og programmatiske kjøp. Gründerånden er sterk og norske annonsører ligger i tet når det kommer til å ta i bruk nye løsninger.

- Sånn sett er dette et drømmemarked for løsninger som Tactic. Teknologien er nå moden og skal rulles ut til et nordisk og så et internasjonalt marked. Jeg ser frem til den reisen vi nå står overfor, sier Hoda Amel Abdalla.

I vår hentet det snart tre år gamle ad tech-selskapet inn 10 millioner kroner i frisk kapital, som skal bidra i selskapets videre satsning mot internasjonal vekst. Selskapet, som lanserte den digitale annonseplattformen Tactic våren 2014, er allerede godt etablert og teller i dag 15 ansatte.

Målet er å triple kundebasen innen utgangen av 2017. Allerede nå kan Tactic Real-Time Marketing skilte med kunder som HBO Nordic, DNB, Djuice, Canal Digital og Meny.

Til toppen