TRIGGER mottar her Gullkorn-prisen - en av mange priser i fjor - for Stopp bryllupet-kampanjen. (Bilde: Katrine Lunke/APELAND)

Trigger har tredoblet omsetningen på tre år: Omsatte for 81,56 millioner kroner i fjor

- 2015 var året hvor mange virksomheter forstod at de må tenke nytt for å få mest mulig igjen for markedsbudsjettene, sier Trigger-sjef Preben Carlsen.

Kommunikasjonsbyrået Trigger forteller i en resultatmelding om et særdeles godt 2015: Omsetningen har doblet seg fra året før, og tredoblet seg fra 2013.

I 2015 omsatte Trigger for 81,56 millioner kroner.

Konsernsjef og gründer Preben Carlsen peker på utviklingen i mediebransjen og den nye virkeligheten innenfor reklame og kommunikasjon, når han skal forklare suksessen:

– 2015 var året hvor mange av de store virksomhetene i Norge virkelig forstod at de må tenke nytt for å få mest mulig igjen for markedsinvesteringene sine. Resultatet er at stadig flere flytter store deler av markeds- og kommunikasjonsbudsjettene sine over til samfunnsposisjonering og meningsbærende kommunikasjon, sier Carlsen i meldingen.

Trigger AS 2012-2015

         
 

2012

2013

2014

2015

Totalomsetning

26,02

32,7

41,61

81,56

Honorarinntekter

17,4

25,06

31,71

48

Resultat før skatt

4,18

4,89

5,31

8,85

Alle tall i millioner kroner. 

Preben Carlsen, konsernsjef og styreleder i Trigger.
Preben Carlsen, konsernsjef og styreleder i Trigger.

- Denne utviklingen skaper også økt etterspørsel etter helhetlig medierådgivning som omfatter et langt større virkemiddelregister enn de klassiske reklamekanalene. Begge disse fagområdene har vi satset spesielt på de siste årene, og det så vi resultatene av i fjor, fortsetter han.

Trigger sier de ble stiftet i 2010 «på hypotesen om at tradisjonell reklame vil bli mindre og mindre viktig», til fordel for kommunikasjon som skaper engasjement og betyr noe.

Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger Norge AS.
Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger Norge AS.

Bak seg legger Trigger nå et år med mange priser og kampanjer med solid effekt - som den mye omtalte Stopp Bryllupet i samarbeid med Plan Norge.

Nå har Carlsen overlatt daglig leder-vervet i Norge til Bente Kvam Kristoffersen, mens han selv er blitt konsernsjef - blant annet for å lede satsingen i Sverige med et Stockholms-kontor under etablering.

 

Til toppen