PER AXEL KOCH, konsernsjef i Polaris Media. Her fra en tidligere presentasjon. (Foto: Vidar Ruud / NTB Scanpix)

Tung høst for Polaris Media - annonsesmell på 20 prosent tredje kvartal. Faller nesten like mye digitalt som papir

Men på den positive siden: Polaris melder om seks prosent vekst i abonnementsinntektene.

Mediekonsernet Polaris Media ASA rapporterer torsdag om sine tall for tredje kvartal 2016.

Og det er lite lystig lesing for alle som følger utviklingen i mediemarkedet:

Mediekonsernet - som for noen uker siden varslet en omfattende nedbemanning - mistet 20 prosent av annonseinntektene tredje kvartal - målt mot samme periode i 2015.

Inntektene faller ikke overraskende med 20 prosent på papir - men nesten like kraftig digitalt: Der er fallet hele 19 prosent.

De totale annonseinntektene for konsernet gikk fra 173 millioner tredje kvartal i fjor, til 138 millioner i år.

En trøst for konsernet er at leserinntektene vokser - abonnementsinntektene øker med seks prosent.

(Fra Polaris Medias kvartalsrapportering). TRYKK PÅ BILDET for større versjon.
(Fra Polaris Medias kvartalsrapportering). TRYKK PÅ BILDET for større versjon.
Til toppen