Pressens Faglige Utvalg i arbeid - her fra et møte vinteren 2015. (Arkivfoto: Gard L. Michalsen)

Varden, Adressa, Østlendingen og Vennesla Tidende felt i PFU

Slik gikk det i PFU tirsdag.

I årets første møte tirsdag, avga Pressens Faglige Utvalg (PFU) 15 uttalelser, oppsummerer Norsk Presseforbund.

I fire uttalelser ble det konkludert med brudd god presseskikk:

  • Sindre Olav Sagdal mot Østlendingen
  • Vennesla legesenter mot Vennesla Tidende 
  • Jan Guldahl mot Adresseavisen
  • Christopher Lejonberg mot Varden 

Varden-saken kan du lese mer om her, i gårsdagens sak på Medier24. De andre fire sakene gikk ikke for åpne dører, og vi må vente til presseforbundet publiserer den vedtatte uttalelsen.

Du kan også lese om VG, som ikke ble felt for å kalle Hennes&Mauritz for «etikkversting».

Her er oppsummeringen av tirsdagens saker i PFU:

  1. Sak 206/14 – H&M Norge mot Verdens Gang IKKE BRUDD
  2. Sak 207/14 – H&M Norge mot E24 IKKE BRUDD
  3. Sak 255/14 – iGEM-laget mot Universitas IKKE BRUDD
  4. Sak 268/14 – Sindre Olav Sagdal mot Østlendingen BRUDD
  5. Sak 282/14 – Gatejuristen pva klient mot Verdens Gang IKKE BRUDD
  6. Sak 323/14 – NN m fl mot Adresseavisen IKKE BRUDD
  7. Sak 324/14 – NN m fl mot Arbeidets Rett IKKE BRUDD
  8. Sak 326/14 – NN m fl mot Nea Radio IKKE BRUDD
  9. Sak 325/14 – NN m fl mot Trav og Galopp-nytt IKKE BRUDD
  10. Sak 335/14 – Vennesla legesenter mot Vennesla Tidende BRUDD
  11. Sak 336/14 – Jan Guldahl mot Adresseavisen BRUDD
  12. Sak 342/14 – Adv. Cathrine Grøndahl pva klient mot Dagbladet IKKE BRUDD
  13. Sak 344/14 – NN mot TV 2 IKKE BRUDD
  14. Sak 348/14 – Christopher Lejonberg mot Varden BRUDD
  15. Sak 381/14 – Adv. Tom Ovesen pva klient mot Harstad Tidende IKKE BRUDD
Til toppen