FILTER MEDIA: Lars Eide er medeier og blir daglig leder i FIlter Media Norge AS, Martine Nicoline Borge blir salgs- og markedsansvarlig, med Even Aas-Eng som medeier og styreleder. (Arkivfoto: Gard L. Michalsen)

- Vi har solgt annonser for en million kroner for neste år, sier Filter Media

Filter Media lanserer nye nettaviser i januar. Har allerede Widerøe, Penger.no og MEC på kundelista.

Filter Media skal som tidligere omtalt lansere nye nettaviser under Filter-navnet - samt en ren kommersiell «nettavis» som skal finansiere drifta av de andre.

Mens de redaksjonelle nettavisene i utgangspunktet skal være reklamefrie (!).

Og siden planene ble kjent, har Filter fått med seg flere store annonsører som ønsker å kjøpe native annonser, opplyser de i en melding:

- På kundelisten finner vi blant annet Widerøe, Penger.no og det finansielle rådgivningsselskapet Forvaltningshuset, skriver mediehuset.

Og så langt har de allerede inngått avtaler om annonser for én million kroner, skal vi tro Filter-guttene.

- Vi har fått en god start og det skaper trygghet at store norske norske merkevarer ønsker å være med på denne reisen. Det er lett å skrive avtaler, nå starter jobben med å levere god og effektiv reklame og det er der vi må lykkes, sier styreleder i Filter Media Norge, Even Aas-Eng.

Filter Media har også inngått en årsavtale med mediebyrået MEC.

Byrådirektør Martin Bentzen, sier at byrået jakter «strategiske partnerskap med innovative selskaper».

- Vi oppmuntrer til entrepenørskap i egne rekker slik at vi kan skape effektive løsninger for våre kunder. Derfor var det naturlig å diskutere med Even og Filter Media om deres løsninger passer noen av våre kunder, sier Bentzen.

Diskusjonene førte til det partene kaller et «strategisk partnerskap» mellom mediebyrået og Filter Media, og å utvikle nye konsepter for byråets kunder.

Til toppen