Amund Djuve gjør endringer etter bare én uke som konsernsjef i DN Media Group.
Amund Djuve gjør endringer etter bare én uke som konsernsjef i DN Media Group.

DN-eier forbedrer resultatet

DN Media Group økte resultatet i andre kvartal 2025.

Publisert Sist oppdatert

DN Media Group økte resultatet (EBITDEA) fra 32,1 millioner kroner i andre kvartal 2024 til 51,4 milloner kroner i andre kvartal 2025, skriver konsernet i en pressemelding.

Mediedivisjonen kan vise til vekst i både abonnementsinntekter og kommersielle inntekter. Nå er 65,3 prosent av abonnementsinntektene i konsernet heldigitale, mot 61,9 prosent i samme kvartal i fjor.

– Jeg er fornøyd med at resultatfremgangen vi har sett det siste året fortsatte også i andre kvartal både for Dagens Næringsliv og for våre internasjonale bransjepublikasjoner. I en periode preget av usikkerhet knyttet til internasjonal handel og økonomisk utvikling, er det et stort behov for innsiktsfull næringslivsjournalistikk av høy kvalitet, sier konsernsjef Amund Djuve i DN Media Group.

Inntekter fra brukermarkedet økte fra 160 millioner kroner til 168,7 millioner kroner, mens reklame og kommersielle inntekter økte fra 68,4 millioner kroner til 74,8 millioner kroner.

Driftsutgiftene er redusert betraktelig fra 223,9 millioner i andre kvartal i fjor, til 195,7 millioner.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS