Sarah Sørheim, ved pulten sin i Schibsted.
Sarah Sørheim, ved pulten sin i Schibsted.

Sarah Sørheim får management: – For å få hjelp til å organisere fritiden min

Nisjedirektør i Schibsted og Aftenpodden-profil Sarah Sørheim blir tilknyttet managementbyrå.

Publisert

Sarah Sørheim blir tilknyttet managementbyrået Brandpeople.

– Dette er for å få hjelp til organisere fritiden min, og ting jeg gjør på siden av jobben i Schibsted, sier hun til Medier24.

Managementet skal hjelpe henne med å organisere jobber der hun for eksempel kan være konferansier eller moderator.

– Jeg er ikke redaksjonelt ansatt i Schibsted, og tar noen ganger sånne oppdrag på siden av jobben, på fritiden.

Sørheim sier det ikke er mange oppdrag det er snakk om, og at det varierer fra måned til måned. Managementet er avklart med ledelsen.

– Jeg tar kun oppdrag som ikke vil være i konflikt med min jobb som avdelingsleder i Schibsted eller min rolle som fast innslag i Aftenpodden.

Hun fortsetter både som styreleder i Shifter og Fri Flyt, og i utviklingsjobben hun har i konsernet. Om lag halvparten av arbeidstida brukes på podkaster i Aftenposten.

Det er retningslinjer for ansatte som jobber med eller kan assosieres til et redaksjonelt produkt, forteller hun. For eksempel vil hun ikke takke ja til å lede et arrangement for et politisk parti. Hun sier hun vil vurdere hvert tilbud.

– Og vil ikke ta jobber for aktører som det er naturlig for oss å diskutere i Aftenpodden.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS