Eksteriørbilde av Aller Media-bygget i Oslo.

Aller Media samler all nordisk kommersiell virksomhet

Etablerer felles kommersiell organisasjon.

Publisert

Fra 1. oktober samles Aller Medias kommersielle virksomhet i en felles nordisk organisasjon, skriver konsernet i en pressemelding.

Den nye strukturen består av tre nordiske forretningsområder:

  • Nordic Business Revenue Growth & Partnership, ledet av Sara Forssberg
  • Nordic Consumer Revenue & Growth, ledet av Maria Dabelsteen Jensen
  • Nordic Retail Media Business Revenue, ledet av Hannaleena Koskinen

Sistnevnte er et nyopprettet område med fokus på annonsesalg.

– Vi har allerede sett hvor mye kraft som ligger i vårt nordiske samarbeid. Nå legger vi til rette for å vokse sammen og bruke vår samlede styrke fullt ut, samt å kunne fokusere på å utvikle nye forretningsområder. Dette er et viktig steg for å styrke vår posisjon i markedet og skape enda mer verdi for kundene våre, sier Bente Klemetsdal, EVP & Chief Commercial Officer i Aller Media.

I tillegg til de tre forretningsområdene samles alle nordiske insights-ressurser i ett felles team.

Den nye kommersielle ledergruppen består av:

  • Bente Klemetsdal, EVP & Chief Commercial Officer
  • Sara Forssberg, leder Nordic Business Revenue Growth & Partnership
  • Maria Dabelsteen Jensen, leder Nordic Consumer Revenue & Growth
  • Hannaleena Koskinen, leder Nordic Retail Media Business Revenue
  • Martin Meiner, leder Nordic Adtech & Optimization
  • Carolina Månsson, leder Nordic Insights
  • Anna Jonzén, leder Nordic Business Development
  • Ragna Kylling, leder Nordic Reporting & Backoffice

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS