Ole Werring (f.v.), produktsjef ALT, og Jostein Larsen Østring, nyhetsdirektør i Amedia.
Ole Werring (f.v.), produktsjef ALT, og Jostein Larsen Østring, nyhetsdirektør i Amedia.

Amedia lanserer «Spotify for nyheter»

Nå utvides Amedias premiumabonnement +Alt med en ny tjeneste for nyheter.

Publisert Sist oppdatert

I ALT får abonnentene en personalisert nyhetsstrøm med journalistikk fra avisene som de er mest interesserte i, skriver konsernet i en pressemelding.

Amedia omtaler det selv som «Spotify for nyheter».

Ole Werring, produktsjef for ALT-tjenesten, mener mange har drømt om et sted der de kan finne nyhetene som er viktigst og mest relevante for dem selv.

Det er et behovet de vi forsøkt å løse med ALT.

– Brukerne velger selv hvilke aviser de ønsker å følge, og da samles sakene enkelt i én nyhetsstrøm. Du får altså en personlig forside tilpasset dine interesser, sier Werring.

+Alt-abonnenter får nå tilgang til et stort utvalg nettaviser på alt.no, etter hvert vil det også komme en app som blir tilgjengelig i Appstore og Google Play, skriver konsernet.

– ALT er en tjeneste som gjør vårt innholdsunivers mer tilgjengelig. Som bruker får du tilgang til et stort mangfold av mediehus, og til viktig journalistikk som gir økt forståelse av hele Norge, sier Jostein Larsen Østring, nyhetsdirektør i Amedia.

+Alt ble lansert lansert i 2020 og ga brukerne tilgang til et stort antall av deres aviser fra hele Norge.

Totalt har over 520.000 personer tilgang til +Alt, enten gjennom sitt eget abonnement eller gjennom familiedeling, opplyser Amedia.

Powered by Labrador CMS