Gustaf Eriksson er ansatt som konserndirektør i Amedia, og får det overordnede ansvaret for konsenets abonnementsvirksomhet

Gustaf Eriksson er ny konserndirektør for abonnement i Amedia

Kommer fra stillingen som analysedirektør i Amedia.

Publisert Sist oppdatert

Eriksson har hatt ulike lederroller i konsernet innenfor abonnement og analyse siden 2015. Nå får han det overordnede ansvaret for Amedias abonnementsvirksomhet, skriver Amedia i en pressemelding.

Han får overordnet ansvar for ledelse av enhetene forbrukermarked, kundesenter og forbrukersalg i Amedia.

– Det er en stor ære og glede å bli spurt om å ta dette ansvaret. Jeg har jobbet sammen med nøkkelpersoner på abonnementsområdet i Amedia i 15 år, men ser nå frem til å bli kjent med hele miljøet, sier Gustaf Eriksson.

Eriksson starter umiddelbart i stillingen.

– Gustaf Eriksson er en svært faglig sterk og analytisk leder. Han har bekledd ulike lederroller og ledet flere helt sentrale og verdiøkende prosjekter for Amedia. Han nyter stor tillit i hele organisasjonen. Vi er overbevist om at han vil tilføre konsernledelsen mye, sier konsernsjef Anders Opdahl.

Eriksson etterfølger Jostein Larsen Østring, som hadde ansvaret for nyheter og abonnement i konsernledelsen - som begynner i Aftenposten som utviklingsdirektør.

Ansvaret fordeles nå på to ulike roller i konsernledelsen. Markus Rask Jensen er konstituert som nyhetsdirektør.

– Dette er to så sentrale ansvarsområder for Amedia i årene fremover, at vi nå finner det riktig å ha to spissede roller representert i konsernledelsen, sier Opdahl.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS