Christine Viland, markeds- og kommunikasjonssjef i NRK.
Christine Viland, markeds- og kommunikasjonssjef i NRK.

NRK tester annonser i Amedias nettaviser før valget

NRK vil nå ut til flere velgere med valginnhold gjennom annonser for egne produksjoner i Amedias nettaviser.

Publisert

NRK tester nå annonser i lokalavisene til Amedia for å gjøre produksjonene Mørch og makta og Partiguiden mer synlige i forkant av stortingsvalget, skriver NRK i en pressemelding. Målet er å øke kjennskapen til NRKs valginformasjon.

– NRK ønsker å hjelpe velgere med å forstå de politiske partiene og ta informerte valg. Mørch og makta og Partiguiden gir begge god informasjon om partiene, men fra litt ulike vinkler. Vi tror mange kan ha nytte av dette, og for å nå enda flere vil vi derfor teste annonser i Amedias nettaviser, sier Christine Viland, markeds- og kommunikasjonssjef i NRK.

Samarbeidet innebærer at NRK får tilgang til annonseplasser, mens Amedia overtar rettigheter til ulike friidrettsarrangementer. Ifølge NRK inngår dette i en bredere strategi for å utforske nye former for synlighet.

– Folk stoler på mediene, og det gir annonsemodellen til redaktørstyrte medier god kraft. Vi er spesielt nysgjerrig på om Amedias lokale tilstedeværelse, gode førstepartsdata og ferske ungsatsning, kan bidra til å styrke og supplere NRKs egne kanaler. Dette er noe av det vi håper å få vite mer om gjennom denne testen, sier Viland.

Amedia omtaler samarbeidet som positivt for mediemangfoldet.

– Vi er veldig fornøyde med at en sterk redaksjonell merkevare som NRK bruker Amedias flater for å nå det norske folk, sier Christian Thu, direktør for nasjonalt salg i Amedia.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS