Arbeidets Rett ble kåret til årets mediehus i Amedia

Arbeidets Rett er Årets Mediehus i Amedia

Amedia feiret sine egne aviser på Kløfta og delte ut årets Amedia-priser

Publisert Sist oppdatert

Røros-avisa Arbeidets Rett stakk av med prisen som årets mediehus i Amedia, skriver konsernet i en pressemelding. 

Avisen har hatt en tydelig digital strategi og redaksjonell innovasjon som gir liv til lokalhistorien og samtidig styrke lokaljournalistikkens relevans og rekkevidde.

 Nordstrands Blad vant Den store Amedia-prisen for sin dekning av ungdomskulturen på Nordstrand.

Avise avslørte at barn deles inn i grupper etter hvor «kule» de er allerede fra slutten av barneskolen, med opptaksprøver som involverer «de sykeste tingene» for å få tilgang til de mest populære gjengene.

Årets redaksjonelle priser ble delt ut på prisfesten under Amedias innholdsforum på Kløfta 27. og 28. november. 300 redaksjonelle medarbeidere fra Amedias aviser i Norge og Danmark var til stede for å diskutere og lære av hverandre om hvordan journalistikken kan utvikles videre. 

For første gang deltok Berlingske Medias aviser, som ble en del av Amedia for et år siden, i konkurransen og ble belønnet med både pris og utmerkelse for fremragende arbeid. 

Juryen til årets priskonkurranse består av Tomas Bruvik (Landslaget for lokalaviser - LLA), Astrid Dalehaug Norheim (SUJO), Hege Iren Frantzen, NRK, Tord Selmer-Nedrelid, Hallgeir Westrum og Kim Riseth (juryleder).

 Disse vant priser:

Årets mediehus: Arbeidets rett

Den Store Amedia-prisen: Nordstrands blad

Årets historiefortelling: «Dødt Land», Berlingske

Årets innovasjon og nyskapning: «God morgen, Bergen!», Bergensavisa

Årets kortvideo: Når ungdommen møter makta, Nordlys

Årets relasjonsbygger: Feiret seg selv med å gi kunnskap , Hamar Arbeiderblad

Årets podkast: Togulykken på Tretten, Gudbrandsdølen Dagningen

Årets undersøkende journalistikk: Taxiovergriperne, Avisa Oslo

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS